• Vi har inget, a...

Vi har inget, absolut inget, gemensamt med Svenskarnas parti!

Vänsterpartiet vill lämna EU på grund av nedmonteringen av det svenska välfärdssamhället, på grund av de minskade möjligheterna för människor att få den rättfärdiga lön de så väl har rätt till, på grund av att jämställdheten går förlorad då kvinnodominerade yrken statussänks och nedmonteras, på grund av att besluten fattas så långt från oss och så mycket mycket mer. Svenskarnas parti vill lämna EU för att skilja ut Sverige som en isolerad ö mot omvärlden. De har ingen politik för arbetsmiljöfrågor om jämställdhet och om hur vi ska värna den svenska välfärden. De kan inte sätta sig in i människors olika livssituation om de inte heter Sven eller Svea och har bott här i generationer. Det är på helt olika grunder vi förespråkar utträde. Vi har inget gemensamt!

Det som också skiljer oss åt är att vi inte springer runt med kameror och fotograferar politiskt aktiva  eller deras publik, för att sedan lägga ut det på instagram med ordagrant texttillval att “VI SÅG DIG DÄR. Svenskarnas parti for ever”.

Svenskarnas parti – SUCK!:   Vi klarar av att ta hand om oss själva och vi vet var vi är och var vi var. Vi sköter vår närvaro så bra utan er inblandning. Smaklöst och löjligt. SVENSKARNAS PARTI NEVER FOREVER!!!!/ Jeanette